Ontdek in deze gratis gids hoe jij meer rust & overzicht krijgt in jouw drukke bestaan.


Ontdek hoe jij meer
rust & overzicht krijgt in
jouw drukke bestaan!

Download deze gratis gids met simpele stappen die je meteen kunt toepassen. Zodat jij weer tijd hebt voor andere leuke dingen.

De laatste loodjes – zo pak je die aan

Ontdek in dit artikel hoe je de laatste loodjes slim aanpakt.

Waarom het toch altijd de laatste loodJES wordt genoemd is mij een raadsel. Ok, lood is überhaupt zwaar maar toch…
Ben ik in het weekend lekker aan het werk en krimpt mijn ‘to do lijst’. Om vervolgens weer de hele week lekker aan te groeien. ☹

Binnenkort is het vakantie. Time to slow down! Ontdek in dit artikel hoe je de laatstee loodjes slim aanpakt en relaxt de vakantie in gaat.

Je hebt namelijk vast nog een hoop te doen. Maar niet alles hoeft, echt niet. Keuzes maken is niet makkelijk, maar ik geef je in dit artikel wat tools mee om toch wat keuzes te maken en meer tijd te krijgen.

Hoe wordt de organisatie hier beter van?

Kortom van je hele stapel met werk:

  • Wat levert het meeste op?
  • Waar worden de meeste mensen blij van?
  • Waar heeft iedereen wat aan?

Schiften maar!

Ik moet het doen, want…

Jup, ook waar. Je kunt genoeg redenen bedenken waarom je het toch moet doen anders zat je niet met nog zo veel post its ?. Je kan het ook anders bekijken:

  • Wat als ik het niet doe?
  • Wat gebeurt er dan?
  • Is dat erg?

En? Leef je nog? Mooi!

Ik heb te weinig tijd

Als ik zeg stop met social media en netflix dan is dat natuurlijk zoiets als vloeken in de kerk. Dat snap ik ook wel. Maar we besteden er echt ‘onmeunig’ (= Twents voor ontzettend veel) tijd aan.
En als ik nou zeg doe het eens een weekje niet? Dat moet wel lukken, toch? Levert naast tijdsbesparing ook nog eens mooie inzichten op.

Denk jij dat je altijd alles zelf moet doen?

Wie kan het ook doen? Tsja, iedereen is druk…maar er zijn ook mensen die het minder druk hebben, echt waar. Vaak denken we dat wij het moeten doen, maar dat is niet altijd zo. Er zijn echt wel een paar taken die je door iemand kunt laten doen.

Andere opties: zijn er mensen binnen je organisatie die een paar uur moeten re-integreren? Of een paar uur op therapeutische basis moeten werken?

Voor leidinggevenden: denk er ook eens aan om een dag een extra iemand in te huren. Het regent tegenwoordig virtual assistents. Wat kost dat? Nou uuhhmm, wat levert het op? Wat kost stress jou? Hoe werk je aan stress preventie?

Stel prioriteiten

Ja, ja ook zo’n open deur. Maar doe je het ook? Komt ie:

  • Wat moet NU en wat kan later?
  • Wat past bij mijn prioriteiten?
  • Welke taak past het beste bij de belangrijkste doelstellingen van de organisatie of mijn team?

Pak je ‘to do lijst’

Heb je deze nog niet? Maak hem dan nu. Op papier, betekent uit je hoofd en dat geeft al wat meer rust. En pak nu de allervervelendste klus waar je al dagen, zo niet weken, tegen aan loopt te hikken. En die ga je nu als eerste doen, ja echt. Ppppffff, het heet ook niets voor niets de laatste loodjes? Maar dit levert vaak onnodige stress (in je hoofd) op.

Vind je dat lastig? Lees dan mijn blog over hoe je uitstelgedrag aanpakt.

Meer lezen over efficient werken?

Help anderen ook naar een gelukkiger & gezonder leven en deel dit artikel.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven